SZABLONY DO POBRANIA

Przygotowaliśmy dla Państwa ułatwienie w postaci szablonów do projektowania nadruków na poszczególne produkty.
Są one dostępne na stronach produktowych.
Do druku przyjmujemy projekty przygotowane wyłącznie w oparciu o nasze szablony.

FORMATY PLIKÓW

Do druku przyjmujemy pliki w formacie: .cdr, .pdf, .eps.
Pliki Corel Draw maksymalnie do wersji 2015.

LOGOTYPY I TEKSTY

! Logotypy w pliku powinny być w formie obiektów wektorowych i jest to ważne ponieważ umożliwia druk z dobrą jakością.

Jeśli klient nie posiada logotypów w formacie wektorowym może przesłać bitmapę w wysokiej rozdzielczości – nie gwarantuje to jednak tak dobrej jakości nadruku jak z obiektów wektorowych.

! Wszystkie czcionki muszą być zamienione na krzywe.

! Teksty i obiekty o wysokości mniejszej niż 1,5 mm mogą być nieczytelne. Linie i obiekty cieńsze niż 0,3 mm mogą
zaniknąć w druku.

! Kolory ciemne migrują w druku sublimacyjnym w głąb pól o jasnych barwach. W przypadku małych liter i drobnych elementów graficznych ma to znaczenie! Czarne litery na białym tle będą nadrukowane dużo wyraźniej niż takie same litery białe, wokół których zadrukowuje się czarne tło! Należy bezwarunkowo wziąć to pod uwagę przy tworzeniu projektu.
W razie wątpliwości zalecamy wykonanie testu produkcyjnego, który przedstawia ostateczną czytelność i jakość nadruku.

BITMAPY

! Kolorystyka bitmapy w CMYK

Dla większych rozmiarów bitmap jak na: leżaki, krzesła, szale, obrusy wystarczająca jest rozdzielczość 150 dpi przy skali 1:1.
Dla projektów na małe upominki reklamowe jak smycze, breloki, opaski, wstążki, maseczki:
minimalna rozdzielczość bitmap – 300 dpi w skali 1:1,
optymalna rozdzielczość bitmap – 600 dpi w skali 1:1

Bitmapy są zamkniętym formatem plików – nie dokonujemy zmian w bitmapach.

! Bitmapy przysłane w innej przestrzeni barwnej np. RGB przekształcone zostaną automatycznie przez nasze oprogramowanie ripujące i może to przynieść zaskakującą dla Państwa zmianę kolorów.

SPADY

Projekty graficzne muszą uwzględniać niezbędną do nadruku przestrzeń dodatkową (tzw. spady).
Wartość o jaką należy poszerzyć obszar tła dla danego produktu można sprawdzić w dedykowanym do niego szablonie.

KOLORYSTYKA

Akceptowane do druku przestrzenie barwne to CMYK lub Pantone.

CMYK drukujemy wg naszych profili kolorystycznych i mogą one odbiegać od innych drukarni – zwłaszcza, jeśli przyrównujemy kolory na różnych podłożach tzn. kolor na taśmie czy na tkaninie może różnić się od materiałów reklamowych na papierze. Jeśli klient oczekuje dopasowania koloru nowego gadżetu należy do nas przysłać kolor wzorcowy celem dostosowania.
Zaznaczamy, że kolory na Państwa monitorach nie reprezentują tego, jak kolory CMYK wyglądają po nadruku, choć kalibracja monitora znacząco niweluje tę różnicę.

Pantone – wyłącznie wg palety Pantone Matching System (PMS) Solid Coated Akceptowane do druku przestrzenie barwne to CMYK lub Pantone. Kolory Pantone pozwalają zwykle na bardziej precyzyjne osiągnięcie żądanego koloru. Podczas nadruku porównujemy wygląd koloru ze wzornikiem PMS.

! Kolory Pantone są maksymalnie zbliżone do wzornika – tak jak na to pozwala zakres farb sublimacyjnych (kolory Pantone są symulowane z farb CMYK). Ze względu na technologię nadruku kolor może odbiegać +/- 1 odcień Pantone od założenia i nie stanowi to podstawy do reklamacji.

! Nie wszystkie kolory PMS Solid Coated możemy osiągnąć drukując techniką sublimacji. Niektóre kolory jak kolory metaliczne lub mocno jaskrawe lub np. Pantone Green są nie do osiągnięcia.

! W ciągu 14 lat pracy ze wzornikami Pantone zauważamy, że między poszczególnymi egzemplarzami wzorników występują znaczące różnice w kolorach wykraczające poza +/- 1 odcień Pantone a sam producent już nie gwarantuje zgodności wzorników.

Drukujemy maksymalnie 4 kolory Pantone w jednym pliku. Przy większej ilości muszą one być zamienione w CMYK.

Kolory Pantone podajemy w 100% ich wartości (niedopuszczalne jest oznaczenie np. 60% pantone 485c)

Zalecamy, aby w razie wątpliwości wykonać test produkcyjny czyli dokładnie na tych maszynach jak docelowa produkcja. Szczególnie zalecamy wykonanie testu produkcyjnego w przypadku dużych ilości oraz kiedy klientowi zależy na osiągnięciu precyzyjnego koloru lub też kiedy klient nie ma doświadczenia z danym produktem lub techniką nadruku. Test pozwala na jednoznaczne uzgodnienie koloru oraz innych szczegółów jak np. czytelności z klientem przed realizacją całości zamówienia.

RÓŻNICE W DRUKU JEDNOSTRONNIE A DWUSTRONNIE POZYCJONOWANYM

DRUGA/SPODNIA STRONA

POZYCJONOWANA

bez uciętych i przesuniętych logotypów na spodniej stronie

DRUGA/SPODNIA STRONA

NIEPOZYCJONOWANA

ucięte i przesunięte w losowych miejscach logotypy na spodniej stronie

Uwaga!

Z dniem 1 listopada nastąpi zmiana cen naszych usług.